Gå til hovedindhold

Vedslet fik musik i sol og sommervarme



Musik i Vedslet

VEDSLET - Omkring 150 publikummer bakkede op om årets Musik i Vedslet, hvor Mona og Mogens Mortensen igen havde inviteret til gratis mini-festival med partytelt, amatørmusikere på scenen og musik i haven.

Tekst og foto Jørn Kildall

Sveden løb, selv om publikum sad stille.

Lørdag blev Musik i Vedslet afviklet for ottende gang, og omkring 150 publikummer havde fundet vej til haven hos Mona og Mogens Mortensen. Her var der gratis adgang, fem bands, en solist og den faste model med, at publikum selv tog stole, mad og drikke med.

Musik i Vedslet

Mere skygge under træerne

I år var scenen flyttet. Det gav mere skygge fra træerne, og det var ikke nogen dum beslutning på en dag, hvor sommervarmen tog godt fat.

Det store partytelt med fast gulv fungerede igen som scene. Foran teltet sad publikum i en halvcirkel på græsset med kolde drikkevarer, snacks og solbriller tæt ved hånden.

Mellem en bondegård og en frodig, bakket eng blev der klappet, vinket og råbt kærligt mod scenen. Der stod også skåle med vand frem til hundene, som havde taget pelsen med til koncert.

Musik i Vedslet

Fem bands og en solist

Musikken begyndte klokken 13 med Brigsted Boulevard. Derefter fulgte solisten Ulla Andreasen, KLM Trio, Fomsgaard Bærnthsen Trio, 1.stFloor og Sjæl Uden Blæs.

Alle musikere var amatører. Det kunne man ikke høre som noget minus.

Musikerne gav sig selv. Det kunne ses i ansigterne. Sangere stod med lukkede øjne. Ordene blev sunget uden store fagter. Under en guitarsolo stod mand og instrument et øjeblik næsten helt tæt sammen.

Publikum kvitterede flere gange med varme klapsalver og kærlige tilråb.

Musik i Vedslet

Kommer næsten hvert år

På plænen lignede det flere steder en familiefest, hvor folk kendte hinanden i forvejen. Der blev givet kram, grinet og flyttet lidt rundt på stole, når solen fandt vej gennem trækronerne.

“Vi er kommet næsten hvert år, måtte dog melde afbud en gang. Vi kommer her, fordi det er uhøjtideligt og smadderhyggeligt. Det med god musik i smukke omgivelser, herude på landet. Man kan kun holde af det,” lød det fra en publikummer.

Mogens Mortensen takkede bagefter både publikum, hjælperteam, lydfolk og musikere.

“Vejret var med os - mod alle odds, eller i hvert fald vejrudsigterne fra de seneste dage,” skrev han efter arrangementet.

Om morgenen havde haven fået to millimeter stille sommerregn. Senere sad folk med kolde glas på græsset.

Reklamer

Læs ugens avis

 

Seneste video

Preview image for the video "Her drak de kaffe fra 1974".
Her drak de kaffe fra 1974

Reklamer

Mest læste artikler